Din mamma jobbar inte här

Min son har fortfarande ingen förståelse för ärendehanteringssystem. När han lägger ett ärende till Helpdesk, dvs jag, är det alltid akut trots att jag på det senaste veckomötet sagt att så här kan vi inte ha det. Du får faktiskt prioritera dina ärenden och sen helst mejla mig och beskriva problemet, så att jag kan tilldela ärendet en ticket med ärendenummer.

Om han inte respekterar det här nu kan det bli tal om outsourcing till Indien.

/Sofia

Delad i IT

0 kommentarer

  1. Hahahahaha!!!!!!!

  2. Oscar Kahlbom

    Alltså, Sofia. Det där med kontrakt har du inte så bra koll på va? Jag tror faktiskt du ”skrev på” för att ta hand om allt fram tom 18år efter födsel. Till ditt förmildrande måste jag dock säga att du kanske inte helt var vid dina sinnes fulla bruk (eller om nu sinnena var fulla) när du ”skrev på” för detta.

    Vad gäller ärendehanteringsystemet som du nämner, och att sonen inte har förståelse om detta, är det verkligen på det sättet? Är det inte mer så att du inte förstår vad din son säger och menar? Jag tycker du skall klaga hos Google så de kan fixa en översättningsdel mellan bebisspråk och svenska (engelska funkar också)! Jag har själv efterlyst denna funktion men inte fått gehör där. Fast nu kan Alexius prata så det funkar bättre nu… och samtidigt värre för han fattar aldeles för mycket för sitt eget bästa!

    Du kommer att lösa detta, och har du nu inte gjort det tills han fyller 18 så kommer jag att visa för dig då vart problemet låg ;D

    Ha det bäst!
    Många kramar!
    /Oscar

  3. Underbar!

  4. RE: Ticket SD-100034346 Smells like poo

    Dear Malte,

    We have come to the conclusion that your problem is most likely self inflicted.

    Can we please close this ticket now?

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *